آکادمی خیاطی رها برگزار میکند دوره های آموزشی صفر تا صد را باما همراه باشید...

آموزش خیاطی مبتدی تا پیشرفته

فهرست مطالب

خیاطی قدمتی بسیار طولانی دارد بطوری که نمی توان به طور جدی گفت که تاریخ دقیق شروع آن کی بوده است ، تنها چیز واضح این است که انسان از همان ابتدای زندگی به دنبال رفع نیاز های اصلی ، از جمله پوشاک بوده است. نتیجه می گیریم خیاطی قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد. و هنری است که در همه ی زمان ها مورد نیاز همگان بوده است.

در گذشته برای دوخت یک لباس پارچه را روی اندام شخص قرار میدادند و مدل مورد نظر را روی آن پیاده سازی می کردند ، و بعد با سنجاق و کوک آن را می دوختند.

رفته رفته با پیشرفت علم و تجربه متدهای مختلف به وجود آمد، متد گرلاوین ، متد ترک ، متد متریک ، متد مولر و … و حتی شاهد آن هستیم الگوهای آماده این متدها نیز در بازار موجود شده اند.

خیاطی از هنرهای زیبایی است که می تواند یکی از مهارت های با ارزش در خانواده به شمار آید. در هنر خیاطی نیاز به خلاقیت و عشق به آن و همچنین دقت و حوصله است. در همین زمینه اگر شما هم به آموزش خیاطی علاقه دارید باید بدانید که در این مسیر مراحل مختلفی وجود دارد که برای حرفه ای شدن باید تمامی آن را گام به گام با موفقیت پشت سر بگذارید.

خیاطی چیست و چه مفهومی دارد؟

خیاطی هنریست که بر پایه برش و دوخت بنا شده است و در مراحل پیشرفته با طراحی لباس نیز تلفیق می شود. خیاطی در اصل بر اساس تجربه دو استاد ماهر به نام های شانل و ویونت به وجود آمد که حساسیت و استعداد خاصی نسبت به زیبایی شناسی و مسائل اجتماعی داشتند ، تغییرات خطوط اندام بدن را کشف کردن، در واقع آنان مخترع اصلی لباس ساده و راحت امروز هستند.

شغل خیاطی

اگر شما به صنعت مد و فشن علاقه دارید ، با آموزش خیاطی به صورت اصولی می توانید به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

شما به عنوان یک خیاط می توانید به صورت شخصی کار کنید یا در کارگاه های مختلف مشغول به کار شوید به هر حال اگر در این حرفه ماهر شوید درآمد خوبی خواهید داشت ، زیرا پوشاک از نیاز های اساسی همه ماست.

به یاد داشته باشید که یک خیاط حرفه ای در کنار تسلط بر برش و دوخت پارچه ، در مراحل پیشرفته تر باید مواردی مثل تکه دوزی ، سنگ دوزی ، گلدوزی و هر آنچه که مربوط به زیباتر کردن یک لباس است را بیاموزد تا نیاز مشتریان خود را برطرف کند و در این حرفه به موفقیت برسد.

مراحل آموزش خیاطی

مراحل آموزش خیاطی مبتدی تا پیشرفته به صورت زیر است:

شناخت لوازم و ابزار خیاطی

شناخت ابزار های خیاطی بسیار مهم است که اگر آنها را یاد نگیرید در ادامه با مشکلات جدی روبرو خواهید شد ، و یاد گیری آن باعث افزایش اعتماد به نفس شما و همینطور تسلط بهتر شما در خیاطی زنانه و مردانه و… می باشد.

شناخت انواع پارچه

شناخت انواع پارچه در زیباتر شدن کارتان خیلی مهم است ، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که بدانید هر پارچه چه ویژگی هایی دارد و برای چه مدلهایی استفاده می شود.

تسلط بر متدهای مختلف

حتما می دانید که خیاطی متد های مختلفی دارد که هر کدام بر پایه اصول و چهارچوب های خاصی بنا شده اند. در مراحل آموزش خیاطی به دنبال یادگیری تمامی متدها نباشید و پله پله و با حوصله عمل کنید. به یاد داشته باشید که یاد گرفتن متد های زیاد در حالیکه بر هیچکدام تسلط کافی ندارید ، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و تنها باعث هدر رفتن وقتتان می شود.

توصیه میشود تنها یک یا دو متد را یاد بگیرید و در همان متد مهارتتان را بالا ببرید.

 

اندازه گیری

مهم ترین بخش آموزش خیاطی اندازه گیری درست است. یادتان باشد اندازه گیری درست اولین قدم برای خروجی لباسی بدون ایراد است.

یادگیری رسم الگو

برخی افراد بر این باور هستند که خیاطی با الگو کاری غیر ماهرانه است ، اما باید بدانید حتی افراد حرفه ای در خیاطی نیز بدون داشتن نقشه مناسب نمی توانند به درستی مدل مورد نظر را پیاده سازی کنند. بنابراین بعد از یاد گرفتن اندازه گیری درست باید اساس الگو را به درستی یاد بگیرید و در آن مهارت داشته باشید.

هر چه مهارتتان در رسم الگو بشتر باشد نتیجه کارتان هم خوش فرم تر می شود.

برش پارچه

برش پارچه مهارت میخواهد که شما باید آن را یاد بگیرید که از جمله مهم ترین مرحله های آموزش خیاطی قرار گرفتن درست الگو روی پارچه و توجه به خواب پارچه هنگام برش است.

آموزش انواع دوخت

در دوره نازکدوزی از اولین مفاهیم آموزش خیاطی انواع دوخت ها می باشد ، که در این مرحله شما با دوخت انواع زیپ و انواع کوک ها و دکمه و… آشنا می شوید. در آموزش خیاطی زنانه دوخت درز در عین سادگی به تجربه و دقت بالایی نیاز دارد که باید به درستی انجام دهید تا نتیجه کارتان نشان دهنده سلیقه و مهارت شما در خیاطی خواهد بود.

به یاد داشته باشید دردنیای خیاطی چیزی تحت عنوان پایان یادگیری وجود ندارد و همواره نکات جدید مطرح می شود که باید آن ها را به خوبی یاد بگیرید.

 

یک خیاط ماهر چه ویژگی هایی دارد؟

تسلط کافی بر نحوه برش و دوخت پارچه

آشنایی با طراحی لباس

منظم بودن

دقت و تمرکز بالا

خلاقیت

توجه به جزئیات

علاقه به خیاطی و طراحی لباس

آشنایی با ابزار خیاطی و نحوه استفاده صحیح از آن

و…

چگونه یک خیاط ماهر شویم؟

شما برای آموزش خیاطی می توانید در کلاس های حضوری مختلفی شرکت کنید ، اما اگر زمان و سرمایه ای که صرف می کنید برایتان با ارزش است پیشنهاد می کنیم از دوره های آموزشی خیاطی نازکدوز زنانه و مانتو دوز زنانه استفاده کنید ، زیرا این دوره ها علاوه بر جامع و کامل بودن ، در هر زمان در دسترس شماست و در وقت شما صرفه جویی میشود و ارزش هزینه ای که در ازای آن می پردازید را خواهد داشت.

دوره های آموزشی خیاطی رها نیز بر اساس این ویژگی ها طراحی شده تا تبدیل شدن شما به یک خیاط برجسته همراهتان خواهیم بود

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدین خیاطی هنر زیباییست که نیاز به عشق وعلاقه دارد. شما باید در این حرفه همیشه آپدیت و به روز باشید و از آنجایی که دوست دارم به زنان سرزمینم در این حوزه کمک کرده باشم تصمیم گرفتم سابقه 19 سال خیاطی حرفه ای خودم را داخل دوره ها به ساده ترین روش از ابتدا تا انتها آموزش بدم .

پس برای خیاط حرفه ای شدن میتوانید با آموزش خیاط رها همراه باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *